Producenci

Produkt dnia


Atomic Race Skate Atomic Race Skate 579,00 zł 799,00 zł

Kneissl Black Star Skate Kneissl Black Star Skate 599,00 zł 849,00 zł


GT BMX Street Slammer Green GT BMX Street Slammer Green 949,00 zł 1 499,00 zł

Botas Arena jr. NN-75 Botas Arena jr.  NN-75 69,00 zł 139,00 zł

Atomic Worldcup Classic Atomic Worldcup Classic 749,00 zł 1 039,00 zł

Botas Vermont 52 Botas Vermont 52 299,00 zł 349,00 zł

Atomic Sport PRO Skate Atomic Sport PRO Skate 479,00 zł 699,00 zł



Atomic BOA Skate Pilot Atomic BOA Skate Pilot 599,00 zł 799,00 zł

Zadzwoń do nas! :)

U nas kupisz na raty

Oblicz raty

Znajdź nas na allegro

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Polcecane schroniska

Orzeł

Poradniki serwisowe

PORADNIK JAK DOBRAĆ ODPOWIEDNIO NARTY BIEGOWE

wg. KROS-SKI


Rodzaje nart biegowych.

Podział ogólny wszystkich nart biegowych:

Narty biegowe (popularnie zwane biegówkami) to podstawowa, grupa nart(modele podstawowe) do stosowania dla początkujących (modele bardzo zaawansowane) dla sportowo biegających narciarzy. Charakteryzują się szerokością w przedziale od 45-49mm zazwyczaj posiadają w strefie odbiciowej(środkowej części narty) łuskę prasowaną lub ciętą, która ułatwia poruszanie się przy pokonywaniu wzniesień, eliminując ześlizg wsteczny. Dodatkowym ułatwieniem jest to, iż takie narty klasycznej konstrukcji, nie wymagają zaawansowanego smarowania. Powinno się je oczywiście smarować, dla poprawienia osiągów i samego komfortu biegu jak i dla samej ochrony ślizgów nart, można to jednak wykonywać prostymi w nakładaniu, uniwersalnymi smarami na zimno np. Toko Mini Irox 50ml (zobacz produkt), Toko Grip&Glide 200ml(zobacz produkt)


Narty śladowe (popularnie zwane śladówkami) to najpopularniejsza grupa nart przeznaczone do biegania turystycznego jak i do długich wędrówek. Są to najbardziej uniwersalne narty dostępne na rynku sprawdzają się zarówno na przygotowanych trasach, jak i poza szlakiem gdzie nie ma przygotowanych maszynowo torów. Są szersze od nart biegowych 50-65 mm mają mocniejszą konstrukcję bardziej zwarty odporny rdzeń z reguły drewniany, wyżej uniesione dzioby zapobiegające zakopywaniu się w kopnym śniegu.

Posiadają w strefie odbiciowej(środkowej części narty) łuskę prasowaną lub ciętą, która ułatwia poruszanie się przy pokonywaniu wzniesień, eliminując ześlizg wsteczny Narty śladowe, zazwyczaj są taljowane, szersze w strefie dziobowej, węższe pod butem, a na piętce nieco węższe, niż w strefie dziobowej przykład: 54-50-52 mm. Takie taliowanie, nie jest oczywiście regułą, wariantów spotkać możemy naprawdę sporo. np. Tecno Pro, Salomon Snowscape 7(zobacz produkt)

Narty śladowe o ile łuska jest w dobrej kondycji, nie wymagają smarowania w strefie odbiciowej, w strefie ślizgu natomiast, można i powinno się stosować smary poślizgowe, które skutecznie ułatwiają poruszanie się, w kopnym lub klejącym śniegu. np. Toko Express Mini 75ml, Toko LF Express Maxi 200ml

Dobre narty śladowe mają z reguły rdzeń drewniany, oraz tzw Air channel czyli kanały powietrzne, które redukują wagę nart. Rdzeń nart z wierzchu pokryty jest warstwą tworzywa chroniącego nartę, a od spodu warstwami tworzywa podkładowego i ślizgowego.

Nie polecamy kupna nart tzw. „reklamówek” czy „marketówek” czyli nart wykonanych z najtańszej pianki poliuretanowej. Są to produkty o bardzo słabych parametrach, osiągach i bardzo niskiej wytrzymałości, ich jedynym atutem jest niska cena i czasem ładna szata graficzna. Oferowane są najczęściej jako masowy dodatkowy produkt w marketach, które nie mają nic wspólnego z branżą narciarską.


Narty Cross Country to bardziej rozbudowane, a zarazem szersze narty niż popularne śladówki ich taljowanie to z reguły 60- 70mm. Narty te przeznaczone są do wędrowania poza trasami, zwłaszcza po leśnych płaskich duktach lub kopnym śniegu występującym na polach, łąkach i innych terenach. Ich konstrukcja bardzo przypomina narty śladowe, aczkolwiek są tu zastosowane wyższej jakości materiały, a co za tym idzie same narty są o ok. 30% droższe. Mają inaczej w strefie odbiciowej(środkowej części narty) prasowaną łuskę, która ułatwia poruszanie się(odbicie), eliminując ześlizg wsteczny łuska może być np. w technologii Grip&Glide. Narty te, z reguły mają lepszej jakości ślizgi np. z domieszką grafitu.

Narty te powinniśmy smarować w całości nie tylko aby ułatwić sobie poruszanie się na nich z reguły po ciężkim terenia, ale przede wszystkim aby zmniejszyć stopień zużycia samych ślizgów i zredukować ścieralność samej łuski. powinniśmy stosować smary typu Grip&Glide którymi smarujemy całą nartę, poprawiają one jakość samego odbicia, a jednocześnie nadają nartą odpowiednie właściwości poślizgowe ułatwiając poruszanie się, w kopnym lub klejącym śniegu. (uniwersalny zakres temperatur ułatwia stosowanie tego typu smarów tem. od (0° do – 30° C). np.Toko Grip&Glide 200ml(zobacz produkt)

Narty Back Country – To grupa nart przeznaczona na najbardziej dzikie i ekstremalne warunki terenowe. Stosowane przede wszystkim w górach w zróżnicowanym wysokościowo terenie. Ich szerokość w zależności od modelu waha się od 60-115mm. Narty są dość masywne, a co za tym idzie dużo cięższe od pozostałych modeli, podobnie sprawa wygląda z wiązaniami, które są odpowiednio wzmocnione i mogą być stosowane tylko z tymi nartami, buty również są dużo większe, masywniejsze, sztywniejsze i bardziej odporne na ekstremalne warunki. Nie da się jednak w nich biegać, służą raczej do wędrowania i przemierzania dzikich terenów.

Posiadają długie stalowe krawędzie, które zapobiegają bocznemu ześlizgowi przy schodzeniu lub podchodzeniu trawersem zbocza, dodatkową zaletą jest skuteczniejsze krawędziowanie przy zjeździe podczas hamowania tzw.(pługiem) Kolejna funkcja to skuteczna ochrania ślizgu przed uszkodzeniem przez kamienie, korzenie i inne zakopane przeszkody pod śniegiem. Stalowe krawędzie są pomocne także podczas biegu w terenie płaskim po zlodzonym i zmarzniętym śniegu. np. Fischer BC Explorer(zobacz produkt) lub Alpina Red Bird

Posiadają łuskę choć nie zawsze, smarowanie raczej smarami ochronnymi jako konserwacja ślizgu, chociaż wszystko zależy od panujących warunków w terenie, w który chcemy się wybrać. Smar zawsze warto ze sobą mieć. np. Toko Express Mini 75ml

Narty biegowe sportowe/wyczynowe. Są proste, lub bardzo mało taliowane ich szerokość to przedział 42- 48 mm. Służą do sportowego szybkiego biegania tylko po przygotowanych trasach, są bardzo lekkie i wąskie, wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów takich jak włókna węglowe, rdzenie z pianki Nano i Densomex konstrukcja plastra miodu, odpowiednio dobrana mieszanka grafitu i zeolitu stosowana w ślizgach nart. Właśnie te cechy stanowią o ich szybkości i łatwości pokonywania długich dystansów. Dzioby są dużo mniej uniesione co zwiększa dodatkowo aerodynamikę.

Narty sportowe do biegu technikom łyżwową(skatingową) nie posiadają łuski. np. Kneissl Black Star Skate(zobacz produkt) lub Rossigniol Carbon Skate

Narty do stylu klasycznego występują w wersji zawodniczej bez łuski oraz wersji pół zawodniczej z łuską, jest ona krócej nacięta lub wytłoczona w strefie odbiciowej, ponadto jest płytsza aby wytwarzać jak najmniejsze tarcie z podłożem. np. Atomic Race, Atomic Pro Race CL(zobacz produkt)

Narty takie należy każdorazowo smarować odpowiednio dobranymi smarami trzymającymi i poślizgowymi(dobrej jakości), tutaj nie wystarczą uniwersalne smary płynne lub w spreyu. np. Toko Dibloc HF Red 60g

Narty w wersji wyczynowej do stylu klasycznego nie posiadają łuski podobnie jak narty do biegu technikom łyżwową(skatingową) np.Atomic World Cup(zobacz produkt)

Dedykowane są sportowcom i osobom którzy posiadają zacięcie sportowe lubią rywalizację i starty w zawodach.

Wybór nart biegowych czyli co mam kupić? Krok po kroku.


To podstawowe pytanie zadaje sobie wielu z Was.

Faktycznie na początku nawet po przeczytaniu profesjonalnego poradnika, nie jest łatwo się zdecydować, które narty będą dla nas najlepsze.

krok 1.Podstawowy jedyny rozsądny wybór na początek(kiedy zaczynamy od 0) to narty do stylu klasycznego, najlepiej z łuską, od tego zaczynamy, teraz należy przeanalizować warunki terenowe w naszej okolicy lub tam gdzie najczęściej będziemy chcieli biegać.

Krok 2. Jeżeli mamy w swojej okolicy jakieś trasy lub aktywną grupę osób, która regularnie biega na nartach po okolicy możemy, założyć że zawsze jakieś ślady(tory) znajdziemy, jeżeli do tego jesteśmy dość sprawni ruchowo to możemy wybrać narty biegowe, na których możemy osiągać coraz lepsze wyniki czasowe i sprawdzać swoje umiejętności z innymi osobami podobnie biegającymi.

W przypadku braku jakichkolwiek tras biegowych przygotowanych maszynowo i małej popularności tego pięknego sportu w naszej okolicy, sprawa jest prosta zacznijmy od nart śladowych są one na tyle uniwersalne że pozwolą się cieszyć narciarstwem w każdych warunkach.

Analogicznie postępujemy z pozostałymi grupami nart analizując je pod kątem terenu na jakim chcemy najczęściej biegać.

Krok 3. Kiedy już wiemy jakie narty są dla nas odpowiednie należy zastanowić się nad długością nart i tu z pewnością pojawią się kolejne problemy.

Nowe narty typu Nordic Cruising, wykonane według nowoczesnych procesów technologicznych z reguły są oznakowane parametrem wagowym lub literowym S, M, L, Xl, XXL jest to zakres np. od 65 do 85kg lub jeśli nie są, oznakowane profesjonalne sklepy, je oferujące powinny mieć taką wiedzę. np. Fischer Jupiter Crown(zobacz produkt)

Prawdą jest też to, że nowsze narty są krótsze z reguły szersze i łatwiej jest na nich stawiać 1-e kroki, jedynym minusem jest ich wyższa cena, niż nart o klasycznej konstrukcji, czy nowych czy używanych, które to dobiera się zupełnie inaczej, tam zmiennych czynników jest więcej.

Trzeba taką nartę dobrać, do wzrostu, do wagi oraz do preferowanego stylu jakim chcemy się poruszać(wędrówki, turystyka, rekreacja, aktywne bieganie, bieganie sportowe) i oczywiście do terenu. Tu polecam zdać się na wiedzę i doświadczenie (profesjonalnego sprzedawcy), który to na pewno zrobi lepiej, niż my sami.

WAŻNE: Zdecydowanie nie polecamy stosowania w praktyce, mitu krążącego od dawna o wkładaniu kartki pod nartę i próby jej wyjęcia stojąc na nich, jeżeli traficie do takiego sklepu z takimi metodami, jedynym rozsądnym wyborem jest od razu jego opuszczenie :)

Krok 4. Jeżeli mamy już dobrane narty z odpowiedniej grupy i dopasowane długością, należy przejść do wyboru butów, to w zasadzie jest najistotniejszy element naszego ekwipunku.

PAMIĘTAJ nawet najdroższe nowe narty, nie dadzą Ci radości, jeśli będziesz miał źle dobrane buty!

Rodzaje butów poniżej patrz Ad 4:

Krok 5. Jeżeli mamy już odpowiednio dobrane narty i buty pozostaje wybór wiązań tu sprawa będzie prostsza, bo buty niejako wymuszają na nas dopasowanie do nich kompatybilnych wiązań, z reguły przełożenie jest 1:1 czyli 1-en rodzaj butów pasuje do 1-ego rodzaju wiązań, choć i tu zdarzają się wyjątki.

Krok 6. Teraz pozostaje jeszcze tylko wybór odpowiednich kijków zarówno modelu jak i długości tu posłużymy się prostym sprawdzonym trenerskim przelicznikiem: patrz tabelka na dole strony. Może nie wszyscy wiedzą, ale kije są równie istotnym elementem, który musi być optymalnie dobrany, aby bieganie było komfortowe.

PAMIĘTAJ: nigdy nie stosuj kijów zjazdowych do nart biegowych i odwrotnie, to dwie zupełnie inne konstrukcje.

Krok 7. Bardzo ważnym elementem wyposażenia narciarza biegowego jest jego ubiór, który chroni go przed zimnem i nadmiernym przegrzaniem orgaznizmu. Potrzebna nam będzie zdecydowanie dobrej jakości bielizna termoaktywna np. Brubeck DRY, Brubeck, DRY Jumper

Nie obejdzie się też bez chociażby odpowiednich spodni biegowych, np. linia XC, które nie tylko gwarantują swobodę ruchów,ale zapewniają odpowiednią termikę dla organizmu.

Z drobniejszych bardzo przydatnych elementów, zdecydowanie polecamy rękawiczki i czapki biegowe np. firmy Viking , są one dużo lżejsze i cieńsze niż odpowiedniki z narciarstwa alpejskiego, w których to nie da się biegać, nie tylko ze względu na obszerne gabaryty, ale i zbyt wysoką termikę, którą nam zapewniają.

* Kije do uprawiania turystycznego narciarstwa biegowego, powinny być krótsze, standardowe modele wykonane są z aluminium, mają ostro zakończone groty i najczęściej kryte duże śnieżynki. np. Birki (zobacz produkt)

* Kije bardziej zaawansowane do aktywnej turystyki i sportowego biegania, wykonane są z lepszych gatunkowo materiałów, rękojeści z rękawicą, które poprawiają uchwyt. Rękojeść wykonana jest z bardziej miękkich materiałów np pianki, korka syntetycznego lub naturalnego. Wykonanie trzonów(szaftów) może być z aluminium, z włókna szklanego(fiberglasu), z włókna węglowego(carbonu) lub ich mieszaniny im wyższy % carbonu tym droższe kije. Mają ostro zakończone groty ze stali węglowej bardziej odporne na ścieranie i najczęściej średniej wielkości kryte śnieżynki. np. Gabel RX(zobacz produkt)


* Kije do stylu dowolnego (łyżwowego) są znacznie bardziej sprężyste wyższy stop aluminium lub większy % carbonu, który z reguły waha się w zakresie między 50-90% są dużo dłuższe od kijków klasycznych, rękojeści z rękawicami, które poprawiają uchwyt wykonane są z bardziej miękkich materiałów np. pianki, korka syntetycznego lub naturalnego. Mają ostro zakończone groty ze stali węglowej lub widiowe(bardzo twarde) i najczęściej małe sztywne śnieżynki odporne na ścieranie i uszkodzenia mechaniczne. np. KV+ Advenced Clip

Dla porównania, kije zawodnicze mają indeks 100% carbon, a ich cena może sięgać nawet 1600zł

Ad 4. Rodzaje butów:

Buty również jak i narty możemy pogrupować na kilka typów. My zrobimy to na przykładzie Czeskiej firmy Botas, która ma 60 lat doświadczenia w produkcji butów, a my współpracujemy z nią już 8lat.

Buty Rekreacyjne najtańszy model np. Altona, Arena NN-75mm

Model przeznaczony do turystyki rekreacyjnej i amatorskich wędrówek, sprawdza się idealnie przy stawianiu pierwszych kroków, prostota wykonania, duża wytrzymałość oraz niska cena, czynią z nich produkt wysokiej jakości w bardzo przystępnej cenie.

Wykonanie: wytrzymały wielowarstwowy materiał zapewnia bardzo dobra giętkość nawet w niskich temperaturach, izolowana podszewka chroni przed chłodem i wilgocią. Dwuczęściowa elastyczna podeszwa wykonana w systemie NN-75mm zapewnia optymalną giętkość oraz sztywność czuba.
polecane wiązania Botas NN-75mm

Buty Turystyczne podstawowe modele np. Axtel 34, Aspen 32

Model przeznaczony do turystyki. Wykonanie: wierzch ze specjalnego, wielowarstwowego, sprężystego materiału gwarantuje wymaganą ochronę przed zimnem, zachowując odpowiednią elastyczność nawet w niskich temperaturach, podszewka z materiału PAD wypełnionego pianką Poliuretanową. Pięta ukształtowana z termoplastycznego, sprężystego materiału. Podeszwa SNS Profil Classic zapewnia dobre sterowanie i kontrolę nad nartą, wysoki poziom bezpieczeństwa i stabilności. polecane wiązania Salomon SNS-Profil Automatic

Buty do Turystyki aktywnej np. Vermont 52, Vernal 54

Buty przeznaczone do turystyki aktywnej stworzony do długich aktywnych wędrówek, bardzo ciepłe i wygodne buty.

Wykonanie: dodatkowa osłona sznurowadeł i języka zapinana wierzchnim zamkiem. Wierzch ze specjalnego wielowarstwowego materiału oraz wewnętrzna Izolacja THINSULATE 3M, odporność na niskie temperatury, duża wytrzymałość (żywotność) butów. Usztywnienie stawu skokowego ułatwia poruszanie się i umożliwia stosowanie butów do podbiegów krokiem łyżwowym

podeszwa SNS Profil Sport gwarantuje doskonałe sterowanie i kontrolę nad nartą oraz wysokie bezpieczeństwo i stabilność oraz komfort poruszania się po śliskich oblodzonych powierzchniach

polecane wiązania Salomon SNS-Profil Automatic, SNS-Profil Active SC, SNS-Profil Equipe Classic

Buty Sportowe Classic np. Classic 94 Pilot

Sportowy model przeznaczony do profesjonalnego biegania stylem klasycznym.

Podwójny wierzch W-PROTECT i elastyczna osłona EFC z zamkiem błyskawicznym umożliwia komfortowe ułożenie stopy i szybkie założenie buta. Wewnętrzne szybkie sznurowanie z zamkiem VELCRO gwarantuje stabilny uchwyt pięty oraz łatwe prowadzenie i kontrolę nad nartą, anatomiczne wymienne wkładki zapewniają wygodę stopą nawet przy bardzo długich dystansach. Plastikowa pięta i specjalna, sportowa dwuczęściowa podeszwa SNS Pilot 2 Racing pozwala na maksymalne przeniesienie siły, znakomitą stabilność, prowadzenie i kontrolę nart.

polecane wiązania Salomon SNS-Sport Classic Pilot, SNS-Equipe Classic Pilot

Buty typu Combi (do obu technik 50:50) np. Combi 94, Vital Combi 94

Sportowy model przeznaczony do profesjonalnego biegania stylem klasycznym i łyżwowym. Mankiet wzmacnia boczną stabilność i wsparcie stopy. W-PROTEC chroni przed dostaniem się śniegu i wilgoci do wnętrza butów. Izolacja THINSULATE 3M, czyli specjalne wielowarstwowe tworzywo sztuczne jest odporna na bardzo niskie temperatury. Wymienna wkładka; dwuczęściowa podeszwa SNS Pilot 2 Equipe wzmocniona miększymi materiałami zapewnia optymalną giętkość, idealne przeniesienie siły, maksymalną wydajność. Regulowane zapięcie za pomocą rzepa EASY STRAP zwiększą kontrolę nad nartami.

polecane wiązania Salomon SNS-Sport Skate Pilot, SNS-Equipe Skate Pilot, SNS-Combi Pilot

Buty Skatingowe (krok łyżwowy) np. Skate Carbon Pro Pilot

Model przeznaczony dla zawodników i osób startujących w zawodach w stylu dowolnym(krok łyżwowy). Wierzch wykonany ze specjalnego wielowarstwowego syntetycznego materiału. Podwójny wierzch W-PROTEC i elastyczna powłoka ESC z zamkiem umożliwia komfortowe ułożenie stopy i szybkie założenie buta. Wewnętrzne szybkie sznurowanie z zamkiem VELCRO gwarantuje stabilny uchwyt pięty oraz łatwe prowadzenie i kontrolę nad nartą. Anatomiczna wymienna wkładka zapewnia wygodę stopą Płyta z włókna węglowego(carbon), która jest elastyczna wzdłużnie, lecz sztywna poprzecznie. Dzięki temu buty są bardzo stabilne i idealnie dopasowane do stóp. Zapewniają doskonałe oparcie, technologia SNS PILOT 3 Racing Skate RS17, gwarantuje naturalne, precyzyjne i pewne odbicie, umożliwia idealne przenoszenie sił, maksymalna wydajność, doskonałą kontrolę nart i wysokie bezpieczeństwo.

polecane wiązania Salomon SNS-Sport Skate Pilot, SNS-Equipe Skate Pilot

Buty wyczynowe np. Classik Carbon Pro Pilot

Model przeznaczony dla zawodników i osób startujących w zawodach w stylu klasycznym. Wierzch wykonany ze specjalnego wielowarstwowego syntetycznego materiału. Podwójny wierzch W-PROTEC i elastyczna powłoka ESC z zamkiem umożliwia komfortowe ułożenie stopy i szybkie założenie buta. Wewnętrzne szybkie sznurowanie z zamkiem VELCRO gwarantuje stabilny uchwyt pięty oraz łatwe prowadzenie i kontrolę nad nartą. Anatomiczna wymienna wkładka zapewnia wygodę stopą. Płyta z włókna węglowego(carbon), która jest elastyczna wzdłużnie, lecz sztywna poprzecznie. Dzięki temu buty są bardzo stabilne i idealnie dopasowane do stóp. Zapewniają doskonałe oparcie, technologia SNS PILOT 3 Racing Classic RS17, gwarantuje naturalne, precyzyjne i pewne odbicie, umożliwia idealne przenoszenie sił, maksymalna wydajność, doskonałą kontrolę nart i wysokie bezpieczeństwo.

polecane wiązania Salomon SNS-Equipe Classic Pilot, SNS-Propulse RC2 Classic

Buty Back Country np. Tuscon X-A, Alpina BC TRAVERSE

Model do bardzo aktywnej i wymagającej turystyki, gł. poza wyznaczonymi trasami.

Wykonanie: wierzch z naturalnej skóry z powłoką Poliuretanową połączony z syntetycznym materiałem gwarantuje dużą wytrzymałość. Dwustrefowe sznurowanie umożliwia wygodne i pewne ułożenie stopy. Wnętrze ma podszewkę PAD, oraz izolacja THINSULATE 3M, wielowarstwowe tworzywo sztuczne, które jest odporne na bardzo niskie temperatury. Nowa podeszwa SNS X-ADVENTURE jest wyprofilowana tak, aby jeszcze bardziej ułatwić chodzenie po śniegu i lodzie.

polecane wiązania Salomon SNS X-Adventure Raid, SNS X-Adventure Access

Buty dziecięce/ juniorskie np. Aspen jr. Axtel jr.

Model przeznaczony dla dzieci do turystycznego biegania buty o odpowiedniej giętkości

Wykonanie: Wierzch ze specjalnego wielowarstwowego materiału zapewnia odporność na niskie temperatury i wysoką wytrzymałość. Podeszwa SNS Profil Touring gwarantuje doskonałe sterowanie i kontrolę nad nartą oraz wysokie bezpieczeństwo i stabilność.

polecane wiązania Salomon SNS-Profil Automatic jr. SNS-Snowmonster KID

DOBÓR ROZMIARU BUTÓW DO NART BIEGOWYCH

Buty dobieramy uwzględniając jedne skarpety, najczęściej takie same jak do butów górskich.

Istnieje kilka sposobów sprawdzenie właściwego rozmiaru obuwia, poniżej 2 najlepsze:

-stojąc na ziemi, oprzeć delikatnie stopy piętami o pionową płaszczyznę(ścianę, meblościankę), następnie narysować prostopadłą kreskę przy najdalej wystającym palcu stóp koniecznie dwóch następnie, zmierzyć bardzo dokładnie tą odległość, dodać ok. 0,5 max 1cm. Wyszukać z tabeli rozmiar obuwia, który odpowiada lub jest najbliższy naszego wyniku.

- odrysować stopy koniecznie dwie na kartce następnie, zmierzyć największą odległość (od najbardziej wystającego palca do środka końca pięty), dodać ok. 0,5cm max 1cm. Wyszukać w tabeli rozmiar obuwia najbliższy naszego wyniku.


Tabela doboru kijów dla narciarzy biegowych.

JESTEŚ NARCIARZEM BIEGOWYM CZY ZJAZDOWYM TEN PORADNIK JEST DLA CIEBIE, POŚWIĘĆ KILKA MINUT NA JEGO PRZECZYTANIE, A W ZAMIAN DOWIESZ SIĘ CIEKAWYCH RZECZY.

Nie masz pojęcia o nartach, a chciałbyś spróbować swoich sił w tym sporcie? Szukasz profesjonalnego doradcy, serwisu, wypożyczali czy sklepu z bogatym asortymentem narciarskim? Świetnie trafiłeś! KROS-SKI (NARTYBIELAWA.PL) to firma prowadząca fachowe doradztwo w zakresie doboru i serwisowania sprzętu posiadamy szeroki asortyment i trzynastoletnią tradycję. Pomożemy wybrać i przygotować Twój sprzęt na kolejny sezon narciarski. Wiemy co sprzedajemy bo sami uprawiamy czynnie narciarstwo, znamy ten sport od kuchni i od zaplecza;)

SPRAWDŹ CO STANIE SIĘ Z TWOIMI ULUBIONYMI DESKAMI JEŚLI NIE BĘDZIESZ ICH ODPOWIEDNIO SERWISOWAŁ I SMAROWAŁ!

PO CO MAM SMAROWAĆ NARTY ? PRZECIEŻ I TAK POJADĄ.

Takie pytania słyszę od wielu narciarzy, odpowiedź jest bardzo prosta, narty jadą tylko dlatego, że pod wpływem tarcia wytwarza się ciepło, które roztapia śnieg i tak naprawdę poruszamy się po wodzie, oczywiście idą tym tokiem myślenia, można założyć i drewniane narty, bo przecież też pojadą, kwestia dobrania odpowiedniego spadku stoku;) tylko komfort takiej jazdy będzie na bardzo niskim poziomie, nie wspominając, o samej skrętności nart ta zasada dotyczy wszystkich nart nawet tych najnowszych.

A teraz konkretna odpowiedź co daje smarowanie nart w przypadku normalnych przeciętnych użytkowników i sportowców amatorów :

1) EKONOMIZACJA WYSIŁKU chodzi o to, aby jak najmniej wkładać siły i nie walczyć z nartami, a czerpać radość z płynnej jazdy, którą właśnie zapewnia smar.

2) SZYBKIE POSTĘPY W NAUCE kto uczy się jeździć na nartach niewłaściwie dobranych lub niewłaściwie serwisowanych czy w ogóle niesmarowanych, powinien wiedzieć, że proces nauki znacznie się wydłuża w czasie, a sama jazda staje się bardzo męcząca i oporna.

3) ZWIĘKSZONE BEZPIECZEŃSTWO narta reaguje na impulsy narciarza, narciarz ma nad nią pełną kontrolę, kiedy trzeba nagle skręcić lub zahamować, ma to wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa nie tylko naszego ale i innych użytkowników, których na stoku jest wielu.

4) LEPSZY POŚLIZG czerpiesz więcej przyjemności z samej jazdy, która staje się płynna bez względu na panujące warunki pogodowe, to narciarz musi mieć pod kontrolą narty, a nie odwrotnie.

5) ZWIĘKSZONA ŻYWOTNOŚĆ NART regularne serwisowanie i smarowanie nart znacznie przedłuża ich żywotność, a parametry jezdne zbliżone są do poziomu fabrycznego.

Lepiej jest mieć używaną regularnie serwisowaną nartę, niż nową, która przeleżała gdzieś w garażu 2-3 sezony zupełnie sucha.

Oczywiście aby nasmarowane narty optymalnie jeździły należy je też naostrzyć i szczerze mówiąc od tego należałoby zacząć serwis, mając odpowiednią wiedzę i narzędzia, można to robić samemu w domu oczywiście nie wszystkie czynności da się zrobić we własnym zakresie takie jak np. splanowanie(wyrównanie) ślizgów nart, można zrobić tylko przy pomocy profesjonalnej maszyny, która znajduje się w naszym serwisie.

Zapamiętaj! okrągłe tępe krawędzie lub pokryte rdzą, skutecznie zniweczą wasze plany agresywnej i płynnej jazdy, nawet gdy posmarujecie swoje narty najdroższym i najlepszym smarem!


DLACZEGO NIE SERWISUJESZ NART! ??? (odpowiedzcie sobie sami na to pytanie) ja słyszałem mnóstwo śmiesznych, a czasem nawet, aż żenujących i banalnych odpowiedzi, przytoczę moją ulubioną. Na pytanie dlaczego nie serwisujesz nart?

Odpowiedź narciarza „Nie serwisuję nart bo się niszczą”

Nic bardziej mylnego oto przykład: nieserwisowane narty lub serwisowane 1 raz w roku, bardzo szybko tracą swoją sprężystość, a ich ślizgi się utleniają(zamyka się jego struktura), powodując trwałe nieodwracalne skutki, takie narty nie dają żadnego komfortu jazdy i są wręcz bardzo niebezpieczne, bo nie reagują odpowiednio na impulsy narciarza.

Narty serwisowane regularnie w profesjonalnym serwisie, gdzie serwisant decyduje jak mocno i na jaki kąt ostrzyć narty, (a nie zdaje się na bezobsługowy kombajn/automat, który zabiera 25% krawędzi na raz, na całej długości nart), przy nowych nartach można wykonać ok. 20-25 serwisów maszynowych, co w przeliczeniu zakładając optymistycznie że ostrzymy narty 4 razy w roku daje nam 5-6 lat komfortowej jazdy, na zawsze odpowiednio przygotowanych i bezpiecznych nartach.

Musisz to wiedzieć! narty niszczą bezobsługowe maszyny i niewykwalifikowani pseudo serwisanci, którzy nie patrzą co da się zrobić z konkretną nartą, aby jak najdłużej żyła, tylko ostrzą wszystkie narty z szablonu, nie patrząc na stopień ich zużycia!

Jak udowodniłem na wstępie artykułu, sama zasada serwisowania i smarowania nart dotyczy wszystkich nart, nawet tych, które znajdują się w profesjonalnej wypożyczalni, dlatego też szczególnie zachęcam państwa do korzystania, nie tylko z naszego serwisu, ale i wypożyczalni , gwarantujemy zawsze gotowy sprzęt, który jest odpowiednio przygotowany(naostrzony i nasmarowany) i odpowiednio dobrany do umiejętności narciarza, bez różnicy czy to narciarza biegowego, zjazdowego czy snowbordera, całkiem początkującego czy bardziej zaawansowanego, który szuka nowych wrażeń często wypożyczając bardziej sportowe twardsze narty, niż te na których jeździ na co dzień.

Zapamiętaj tylko odpowiednio dobrane i przygotowane narty gwarantują Wam radość, sukces szkoleniowy i bezpieczeństwo na stoku.

Szwajcarska firma Toko produkująca najlepsze na świecie smary ma już 96 lat tradycji i ciągle wyprzedza konkurencję wprowadzając coraz to bardziej inteligentne smary, dlatego właśnie tej firmie zaufaliśmy i używamy ich najlepszych smarów, zarówno wersji amatorskich jak i tych zawodniczych stosowanych w Pucharze Świata. Nasz serwis pracuje na najlepszych maszynach austriackiego producenta Wintersteiger. Najwyższa jakość stosowanych produktów, jak i zaplecze maszynowe czyli wyposażenia naszego serwisu, w połączeniu z naszą wiedzą, którą ciągle poszerzamy i aktualizujemy, uczestnicząc w szkoleniach serwisowych, gwarantują najwyższą jakość usług.

Jeżeli więc chcecie drodzy czytelnicy, rozpocząć kolejny sezon zimowy w profesjonalnym stylu, zapraszamy do nas. Przygotujemy Was na zbliżający się okres białego szaleństwa. Dołożymy wszelkich starań, aby ten sezon pozwolił Wam cieszyć się komfortowym, aktywnym i bezpiecznym spędzaniem czasu.

Zapraszamy

firma KROS-SKI

opis i cennik naszych usług serwisowych.

cennik naszej wypożyczalni

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Zaloguj się

Promocje

Head World Cup Rebels i.SL160cm Head World Cup Rebels i.SL160cm  2 199,00 zł 2 999,00 zł


Salomon Jade 150cm Salomon Jade 150cm 399,00 zł 479,00 zł

Salomon Snowscape Touring Salomon Snowscape Touring 549,00 zł 699,00 zł

Volkl Energy Control 156cm Volkl Energy Control 156cm 249,00 zł 299,00 zł

SalomonStreetracer 158cm SalomonStreetracer 158cm 399,00 zł 449,00 zł

Head Fine One 146cm Head Fine One 146cm 599,00 zł 699,00 zł

Salomon Escape 5 Pilot Salomon Escape 5 Pilot 319,00 zł 399,00 zł

Wedze SRX 800 165cm Wedze SRX 800 165cm 449,00 zł 499,00 zł

Head Mya 3 LR 149cm Head Mya 3 LR  149cm 899,00 zł 1 299,00 zł

Kije Biegowe NC Silver Kije Biegowe NC Silver 49,00 zł 69,00 zł

Alpina NNN T 20 Alpina NNN T 20 399,00 zł 439,00 zł

 "Użytkowanie sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje Polityce Prywatności

Wszystkie fotografie i ich aranżacja, opisy aukcji są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie i wykorzystywanie w jakiejkolwiek formie. Kopiowanie, modyfikacja,

 wprowadzanie do obrotu,  publikacja, dystrybucja w celach komercyjnych całości lub fragmentów mojej strony i stron moich aukcji (tekstów i zdjęć) - SĄ ZABRONIONE!

 Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.)).



Administrator sklepu Marcin Puczok 

Click Shop | Hosting home.pl